Fyra av sju examinationer klara

…Plus två inlämningar och tre studiebesök kvar. Något mer intensivt än vanligt i slutet av den här perioden innan praktikens start.

Måndag: Gjorde boxlista, startlista och tidsschema inför tävlingen. Ridlektion på Gambri, träning inför ridprov. Tränade Samba. Kort möte med veterinär Ulf, som hjälpte mig med några termer till uppsatsen. Jobbade på presentation inför seminarieuppsats + undervisningsmetodik och skriva på uppsatsen.
Tisdag: Föreläsning i idrottspsykologi och planering inför tävling. Red Vaena. Opponerade klasskamraternas seminarieuppsatser och gjorde klart presentationen av min uppsats.
Onsdag: Tränade Samba. Ridlektion på Gambri och Vaena. Ridskola på kvällen och efter det kort träning på presentationen.
Torsdag: Redovisning och opponering av seminarieuppsatsen. Det gick bra! Lite teknikstrul på alla sätt och vis i början bara hehe. Sedan ridlektion på Gambri och efter det tränade jag Samba. Gjorde klart presentationen i undervisningsmetodik.
Fredag: Examinationsdag. Ridprov inför ridlärare 1 på Gambri, gick superbra! Passridning på Vaena, första sträckan var jag försiktig med men den andra var riktigt bra. Undervisningsmetodik praktisk, har väl gjort liknande examinationer kanske fyra gånger under min totala tid på Wången 😉 Det går på rutin nu så den gick bra. Undervisningsmetodik teori, samma här så faller det sig naturligt. Det gick bra. Vi hipp2 var även med på Gabbis i hipp3 examination som ska göras i grupp, dock så är hon ensam trea 😉 Vi var med men bedömdes inte. Fix inför tävlingen.
Lördag: Tävling! Lite rörig början men det blev en rolig tävling som verkade vara uppskattad. Tränade Samba. Har under veckan varit mycket kontakt med de anmälda som undrar saker eller vill göra ändringar.
Söndag: Väääldigt lugn haha. Snöstorm ute. Var i stallet på eftermiddagen och tog in Samba och Yngve lite tidigare, de ville verkligen in haha. Snön var helt inbäddad i Sambas päls! Men såklart helt torr och varm på huden 🙂 Tacksam över pälsen!

Sista veckan i period tre nu. Eller ja den slutar på onsdag. Imorgon måndag har vi de sista examinationerna i ridkursen som vi gör i ett svep, arbete från marken, longering och tömkörning. På tisdag har vi studiebesök på två ridskolor och en travskola inom pedagogikkursen. På onsdag är det inlämning av seminarieuppsatsen och en sitsuppgift. Sedan är det bara kursutvärderingar kvar! Jag åker hem på onsdag och åker tillbaks tisdagen därpå. Dagen efter börjar jag på praktiken, det ska bli roligt!