Man ska sluta på topp

De senaste passen med Bergman och Samba har varit super och det känns som att mycket äntligen börjar släppa. Så nu vågar jag nästan inte rida något mer 😉 På Bergman börjar jag hitta rätt läge där jag kan fånga upp energin och använda den på ett bra sätt. Samba har vi påbörjat lite uteritts-terapi med då hon blir så spänd/explosiv när vi rider ut och då går det inte att rida på något vettigt sätt. I måndags red därför Camilla med på världens snällaste skolhäst Thengill och hade mig och Samba som handhäst. I och med det fanns det bara ett spår för Samba att gå på och jag kunde fokusera på att använda energin framåt, tillslut lossnade Samba i hela kroppen och kunde trava på framåt (tidigare har det bara blivit grisepass då hon varit så spänd i kroppen). Så vi får helt enkelt köra på den metoden några gånger för att förhoppningsvis kunna rida ut som ett normalt ekipage snart 😉 Igår red jag i ridhuset med fokus på att höja ryggen i en lång och låg form. Samba var suuuperfin verkligen!

Imorse hade vi genomgång av inledningen till seminarieuppsatsen och på eftermiddagen var det föreläsning för Marie Rhodin. Efter skolan följde jag med klasskompis Elsa till ridskolan hon jobbar på, då jag som det ser ut kommer börja ha ridlektioner där på onsdagar efter jul. Så jag träffade framtida elever och fick lite koll på stallet och hästarna. Det blir kul att ha ridlektioner regelbundet i ”riktiga” världen. 🙂