Hästlov

För elever på Wången är det höstlov, men vi studenter har inget officiellt sådant 😉 Vi i tvåan har dock turen att inte ha mer än en schemalagd lektion utöver ridning/körning och det är en introduktion till seminariekursen som vi har på torsdag.

Idag på förmiddagen har jag och Elsa haft lektioner åt lokalklubben Gneisti som anordnar läger här på Wången. Det var tre ridgrupper och de fick välja mellan sitsträning/övergångar och lekar, alla valde lek och dom var jätteduktiga på att lösa utmaningarna dom fick. Bland annat skritta så fort de kan och tölta så långsamt de kan, flytta en kon från ett hinderstöd till ett annat och hoppa över ett hinder. Några av skolans hästar var med och även om jag var impad över alla hästarna idag så måste skolhästarna få en extra guldstjärna, främst över hindret som alla hoppade utan att tveka med fin teknik 🙂 Verksamhetshästar är bland det finaste som finns alltså!

På kvällen red jag Samba som har en riktigt fin arbetsvilja just nu, men orken är inte riktigt där. Såret hon fick förra veckan läker men det sker ju inte över en natt och benet är fortfarande lite svullet. Vi får ta det lugnt helt enkelt men det behöver man ju göra ibland 🙂 På grund av detta planerar jag sällan in viloperioder, då de brukar komma automatiskt genom sjukdomar, skador, resor eller annat.

I övrigt så håller jag på med det sista på träningsdagböckerna som ska in nästa vecka, en för Estelle och en för Samba. En pedagogikuppgift skrev jag klart igår och en ny ska jag börja på snart. Jag har satt en egen deadline på torsdag med träningsdagböckerna och helst ska jag ha gjort en bra bit på pedagogikuppgiften, då planen är att åka hem över helgen för att träffa familjen och chilla 🙂 Efter det drar period två igång där företagsekonomin avslutas och två nya kurser startar – seminariekurs i hippologi och sporthästens friskvård.

Roligare bilder än såhär har jag tyvärr inte. Snön kommer sakta men säkert. Jag gissar på att det blir minst lika mycket snö som förra vintern!