Hippologstudent-liv

Nu är det tre dagar kvar att anmäla sig på till hippologprogrammet (och övriga utbildningar) 🙂 Hoppas vi ses i maj på antagningsprovet/i höst på starten av läsåret!

En vanlig fredag som denna började vi med att både inriktning island och trav hade lastnings-seminarium där vi i två grupper redovisade olika frågor relaterade till lastning och transport av häst och sedan diskuterade runt det. Efteråt red vi på islandsinriktningen lektion för Camilla.
I helgen ska jag skriva på en uppgift om hur vitaminer och makro- och mikromineraler fungerar i hästens kropp och behovet av dessa. Ska också plugga inför tentan inom avel-och genetikblocket där vi gått igenom allt från korsscheman för hästens färg till formler för avelsframsteg. Kanske svänger jag förbi Wången och kikar på avelsvärderingen som kommer äga rum innan jag rider min egna häst som tränas och sköts efter det färskaste inom hästvärlden, som jag tar del av genom skolan.

Har det ganska bra måste jag ändå säga 😉

Och finväder ska det vara hela veckan framöver, så snön hinner jobba ordentligt på att smälta!