Påskledigt

Jag är inte mycket för påskfirande, men det har verkligen känts som ledigt! Hoppas känslan håller i sig hela veckan, trots pluggande, så energin är på topp inför sista perioden i skolan innan sommaren 🙂

Min tillfälliga rutin är att plugga, åka till Samba och sen hem för att laga mat och chilla. Fungerande upplägg! Häromdagen stannade jag vid grillplatsen vid alsensjön innan stallet, där två av mina klasskompisar satt i en snöhög. Det var kul att bara hänga, prata och umgås sådär utanför skolbubblan. Bland annat pratade vi om Jesus så helt o-påskig har jag inte varit 😉

Samba har jag jobbat från marken sedan jag kom tillbaka, men igår red jag lite också. Jag får påminna mig själv ibland om att hon faktiskt är min hehe, jag tror på henne väldigt mycket så om jag bara tränar så jag vill träna henne kommer hon bli SÅ bra! Dessvärre så är det ju lite svårt att rida 😉 För mig gäller det att vara tydlig och lite ”tuff” när jag rider, om jag tycker att jag gör jäättemycket uppe på hästryggen så gör jag egentligen normal-mycket. Ingen minns en fegis! (Som man kan höra Camilla säga då och då)

Till vänster: fikapaus i vårsolen. Hon fick ha en fuskdag på sin diet 😉 Höger: Så det alltid slutar när jag vill ta kort på Samba.

Idag har jag haft stallet hela dagen, underbart väder och bästa gänget hästar och hundar att umgås med!

Och en riktigt gosig katt 🙂