Varför jag går hippolog och inte hovslagare

I måndags hade vi skoning, puh. Jag betalar gladeligen för att en hovslagare ska sko mina hästar i framtiden, inget jag vill hålla på med 😉 Slå på tappskor i befintliga sömhål går okej, men mer än så törs jag då inte. Det krävs skicklighet för att sko på ett bra sätt!

Rikta gjorde jag okej iallafall!

Idag har vi storm igen, haha. Det snöar och snöar och snöar och snöar, och idag blåser det på det så det driver på vägarna. Fick skotta fram bilen idag, snövägg både framför och bakom. Fick ta den andra uppfarten till skolan då den första var igendriven, alltså totalt! (Typ samma höjd som min bil) Vi är väl redan någon halvmeter ovan mark, om inte mer. Vattenkoppen i skolans lösdrift är UNDER marknivå just nu, utan all snö är den upphöjd en halvmeter. Grindarna till många hagar är nästan i knähöjd, och vi har en hage som inte går att använda i islandsstallet då den nästan är helt under snö. Sååå nu är ni uppdaterade 😉 Men det är ju helt galet vad mycket snö det har kommit!

Annars så jobbas det på med både Kaisa och Samba som båda är duktiga. De är varandras motsatser, Kaisa är liten och vit, Samba är stoor och svart 🙂 Kontraster är bra, då blir man flexibel som ryttare!

Bilden på Kaisa tog min klasskompis Linnea förra veckan. Den på Samba tog jag igår efter att ha ridit själva för andra gången.