Lång men rolig dag

Den här dagen har känts lång av någon anledning, men bra! Stormigt idag med, knappt att bilen fick plats på vägen där snödrivor bildats. Alltså inget stall idag heller 🙁 Får se om jag vågar mig ut på vägarna imorgon (min nästa bil ska vara hög och fyrhjulsdriven!).

Skoldagen började med pedagogik, där vi den här perioden har undervisningsmetodik. Genom det blir det ridledare inom SIF (jag och en till i klassen blir det dock x2, då vi blev det på gymnasiet) och det är förberedande för instruktörstitlarna 🙂 Inför examinationen tränar vi genom att ha korta lektioner för varandra med bestämda ämnen. Jag hade böjda spår idag och det var roligt att ta på sig ridlärarrollen igen! Att instruera är otroligt kul och givande.

På eftermiddagen hade vi föreläsning om hästens beteende (brett ämne I know men kom inte på någon bättre beskrivning hehe) med forskaren Elke Hartmann. Hon är väldigt duktig på att ha exempel från forskningar i sina föreläsningar och det är härligt att se att det faktiskt finns forskning på allt från inlärning till hästens sociala behov. Ska dock inte skriva ihjäl mig idag så den enkla beskrivningen får räcka 😉

Nu hör jag plogbilen utanför, och bra är väl det. Kolla bara hur mycket snö det är på vissa ställen!!

Grindens högsta punkt är alltså nästan under knäna på hästen! Snodde bilden till höger från hästläraren Camilla, det där är stallets högsta häst 😉 Min klasskompis Elsa och jag fick gräva en del för att ens kunna öppna grinden halvvägs. Tur hästarna är snälla och stannar i hagen.

Idag fick vi också unghästarna utdelade, jag fick äran att ta den sötaste 😉 Hon heter Kaisa och jag började lite smått i boxen idag. Hon verkar vara arbetsvillig och smart!

Blöt stackare dock efter en dag ute i snöstormen.