Back to school

Januari blir en intensiv månad, så nu kör vi! 😉

Har haft stallet sedan efter jul, men inte tränat hästar särskilt mycket. Samba är grinig på mig för att jag bara tagit in och ut henne från stallet kväll och morgon hehe. Har lovat henne att vi ska hitta på roliga grejer nu i veckan! Egentligen vill jag inte ha henne inne, men hon står med fölstona som går på fri tillgång av grovfoder och magen behöver iiinte växa mer kan jag säga.

Snöat myycket!

I veckan kommer våra unghästar rulla in, hippettor och hipptvåan (ensam islandselev i sin klass) ska rida in en varsin och examineras på samma sätt som C-tränarprovet går till. Alltså är det förberedande för om vi vill bli C-tränare, som man blir om man lyckas rida in ett antal hästar under en viss tid med gott resultat lite enkelt förklarat.

Så nu drar jag igång 2018 på riktigt! Har skrivit ner mål för året både för mig och Samba. Hejja hejja.