Myshelg

Jag har suttit i mitt lilla hörn i cafeterian hela veckan känns det som! Pluggar och pluggar.

Lite luft har jag fått idag iallafall. Vi red en och en på lektionen idag och jag var först med Ymir. Har ni någonsin ridit en volt? Jag har nog inte det, haha! När ridläraren står i mitten av volten och håller i en lina som sitter i din inre stigbygel så blir det ganska tydligt att man inte rider en cirkel. Iallafall inte om man heter Fanny och rider ridvägar lite som man behagar 😉 Ridlektionen gick bra och Ymir känns toppenfin.
En sak som jag bråkar med nu dock är mina armar och händer, som blir stumma. Jag rider helst på ganska stadig hand, vilket är något jag också föredrar men då ska ju hästen också vara tränad på att kunna ha den sortens kontakt. Men ibland måste man faktiskt röra lite mer på fingrarna. Helst skulle jag bara vilja ta bort tygeln helt 😉 Det får bli på mina egna hästar, hehe.
Så framöver ska jag träna stenhårt på att kunna vara följsam i arm och hand, även om jag måste använda den, haha. Måste också komma ihåg ”atletisk hållning”. Som att någon drar upp från toppen av huvudet. Jag säckar gärna ihop. Något bra å andra sidan, är mitt säte! Kände mig väldigt stadig i det idag.

Rund volt? Njaa inte helt i ramen va. Sedan försöka ha kvar voltspår utan lina. Och förresten, inget att öva på om förhållandena inte är så säkra de kan bli! Skulle inte göra det här om linan inte skulle släppa direkt om något skulle hända.

I helgen ska jag hänga i skolstallet och ta hand om hästarna. Gymnasieeleverna lyxar till det med höstlov så vi hippisar blir kvar och har jour 😉 Ska bli mys, ska klippa Ymir lite mer och göra extra fint i stallet.

Nu ska hästarna få kvällsmat! Trevlig helg.