Skara dag 1 & 2

Vecka 39 åkte vi i klassen till Skara och stannade där i fem dagar för att gå på olika studiebesök. Sammanlagt hann vi med 11 studiebesök, vilka alla var givande. Vi åkte dit på måndagen, och åkte  dit i egna bilar, så jag åkte tillsammans med Isabelle, Amanda, Elin och Denice. Det tog ca 4 timmar att åka ner till Skara, och när vi var framme var det direkt på det första studiebesöket vilket var en konventionell grisgård. Där pratades det om förslaget som lades fram som djuromsorgsprogram (och inte genomfördes), smågrisar och strö. Såklart fick vi gå runt och titta på djuren och djurhållningen också. Efter grisgården åtke vi vidare till vandrarhemmet vi skulle bo på. Vi packade upp, åkte till Max och åt, handlade på Maxi och sedan gick vi och la oss.
Dag två började med att vi besökte en fårgård. Det låg väldigt fint uppe på en kulle och där pratade vi bland annat om olika betesmarker. Vi fick även se hur fåren hålls på vintern, klappa deras hundar och vi blev bjudna på päron som kom från deras trädgård. Efter fåren åkte vi till Skaras stadshotell där vi åt lunch, och vi fick tillfälle att utforska staden när vi gick till hotellet. När vi hade ätit åkte vi till en minkfarm. Ett av de studiebesöken som var mest intressant eftersom jag aldrig har fått en bra bild på hur minkfarmar ser ut, då det alltid är det värsta som visas på internet. Efter besöket fick jag en lite bättre bild på djurhållningen av mink, huruvida man är för eller emot pälsproduktionen är en annan sak. Dagen avslutades med ett besök på en thairesturang med några från klassen.
Vandrarhemmet låg väldigt fint vid en sjö
Skara hade en fin kyrka!