New Zeeland ecology and conservation

En annan kurs som jag har läst är New Zealand ecology and conservation, en kurs som hålls främst för första-års studenter. Det var också en väldigt rolig och intressant kurs men lite större än de flesta andra som jag läste vilket gjorde den lite mer opersonlig.

När det regnar ute så får man ta med sig växterna in istället under föreläsningen

Den innehöll ett par studieresor till olika skogsområden nära Christchurch där man höll på med olika bevarandeprojekt. Det var himla kul att få se mer av Nya Zeeland så och även få lite inblick i hur de jobbade för behålla djur- och naturliv.

Några andra stora delar i kursen var fågel-, insekt- och plantidentifikation som även var del av den praktiska tentan i slutet. Det hade varit kul att ta en liknande kurs hemma i Sverige för att få liknande kunskaper om svenska arter som jag nu har om nya zeeländska.

Laboration i växtidentifikation

Förutom detta så bestod kursen mest av att lära sig om grundläggande koncept inom ekologi, och då särskilt inom nya zeeländska ekologi.

Föreläsning om ekologi på öar