Nu har vi tagit examen!

Jag ber om ursäkt för att jag inte har uppdaterat så mycket det senaste, men det är för att jag har suttit med mitt kandidatarbete all min vakna tid. Jag har varit på skolan mellan 10-19 in princip varje dag, så jag har inte haft så mycket att skriva om här. Men nu börjar jag se ljuset i slutet på tunneln! (och det är tur eftersom arbetet ska vara inlämnat till examinatorn på tisdag). I lördags förra helgen hade jag dock en ledig dag, den spenderades dock också på skolan. Det var nämligen dags för vårbal! Först var det en cermoni där alla examenstagare fick ett diplom från Ultuna studentkår och sen förekom det ett och annat tal. Efter det var det fördrink på kåren, och sen serverades det en tre rätters middag. Natten avslutades med en sista dans på kåren. Jag hade en väldigt fin dag tillsammans med mina vänner!

Förra veckan presenterade alla sina kandidatarbeten. Det fanns en hel del intressanta arbeten, och många skrev om viktiga och aktuella ämnen. Det är häftigt att se vad vi har lärt oss under dessa tre år, och hur mycket kunskapsluckor det finns om djur i samhället som vi nu ska få gå ut och jobba med. I fredags var det en avslutning för klassen där våra lärare höll tal, vi fick diplom och vi åt lunch med varandra. Det hela avslutades med ett känslofyllt hejdå. Nu är det ni nya elever som ska ta plats på programmet, lära er en massa spännande saker för att kunna hjälpa alla olika slags djur. Ni har valt ett program som är guld värt! Med de orden vill jag tacka för mig, och hoppas att ni har fått lite mer förståelse för etologi- och djurskyddsprogrammet. Om ni vill ställa frågor eller se vad som kan hända efter programmet kan ni söka på loissvensson på instagram.

Ha det bäst!