Dag 10-11 Nanyuki/Il Ngwesi

När vi kom tillbaka till Nanyuki åt vi först lunch på en restaurang som låg i ett träd. Där hade de även en egen fiskuppfödning och det levde apor och gäss där. På kvällen klädde vi upp oss då vi skulle ut och äta på en amerikansk restaurang. Där åt vi god mat, drack lite vin och pratade med brittiska soldater. Vid 12-tiden åkte jag och några vänner hem, medan andra stannade kvar. När man väl la sig i sängen insåg man hur trött man var, det var första gången på hela resan som vi var uppe längre än till halv 11.

Dag 11 började med en liten sovmorgon, sedan åkte vi inom ett shoppingcenter med några souvenirbutiker innan vi åkte mot vårt nästa mål som var Il Ngwesi. Det var en lång resa dit, och över hälften av resan bestod av väldigt gropig väg, med rött damm överallt i 35 graders värme. Det var kort sagt en jobbig resa, och man blev väldigt smutsig. Men när vi tillslut kom fram så glömde man genast bort den. Vi kom nämligen till ett riktigt fint hotell, där man bodde mer utomhus än inomhus, och det hade dessutom pool! Jag, Amanda och Isabelle delade på ett rum med en stor balkong mot ett vattenhål där vi såg väldigt många elefanter och diverse antiloper under dagarna. Duschen var utomhus med samma utsikt, och till och med toaletten hade samma utsikt. Man stod i duschen väldigt länge bara för utsiktens skull.

Efter den långa resan fick vi resten av dagen fri, så vi kunde njuta av att bada i poolen (första gången vi badade), en lång middag och sen hamnade vi i sängs relativt tidigt. Dock var det lite svårt att somna, eftersom vi hörde hyenor hela natten och de lät så nära så man kunde tro att de var i rummet. Vid ett tillfälle gick vi upp, och trots att det var mörkt kunde man se ett djur (troligtvis en hyena) springa i vattnet och jaga något annat. Det var så värt att få höra och se detta istället för att sova.

Fiskrestaurangen och maten som jag åt där, den var såå god!

Mitt när vi åkte i sanden kom det en grön oas, där bland annat dessa tre befann sig