Vår sista kurs har börjat

Medan ni har fått läsa lite om Kenya så har livet rullat på här hemma. Jag har hunnit till Skåne och tillbaka, lämnat in min hemtenta i bevarandebiologin och börjat min sista kurs på EoD, nämligen kandidatkursen. Jag har sagt det innan och jag säger det igen, det är sjukt att tiden har gått så fort, så om ni funderar på att börja på programmet njut så länge ni går här!

Jag göra en studie på Skansen på deras linderödssvin som exjobb. Jag vet inte så mycket mer än att jag ska se hur deras beteende förändras om de utfodras samma tid varje dag eller slumpmässiga tider. Arbetsplanen är i alla fall inlämnad, jag har börjat leta artiklar och på tisdag ser det ut som om jag ska till Skansen för att ha möte där, så snart har jag lite mer koll på vad som ska göras! Just nu är jag väldigt taggad på att börja kandidaten, det ska bli kul att verkligen sätta sig i ett ämne i två hela månader.

Under tiden jag har varit i Uppsala har jag även hunnit umgås med några vänner jag inte har träffat sedan jag åkte till Kenya. Först åkte vi hem till Amanda och träffade hennes valp (sötaste fluffbollen) och sen åkte vi till Ikea där vi åt middag samt fikade. I fredags var det alumnidag vilket betyder att gamla elever bjuds tillsammans med nya elever till en hel em och kväll där olika presentationer hålls, och på kvällen är det middag. Rekommenderas att gå på om man vill ha lite tips inför framtiden!

Idag har det varit strålande sol och plusgrader, nu kanske våren är på väg?