Hemma i Uppsala igen!

Jag är tillbaka i Uppsala igen, vilket känns väldigt kul! Jag kom upp redan i onsdags efter en bilfärd på ca 6 timmar. Sedan dess har jag hunnit packa upp mina saker, lagat matlådor (får passa på när skolan inte har börjat än) och tittat på EM i ridsport. Idag träffade jag även Amanda och Vera som går i min klass. Det är väldigt härligt att träffa sina vänner igen när man ha varit borta ifrån varandra i nästan tre månader, vi hade en hel del att prata om! Vi åt lunch på stan, och sedan gick vi runt och tittade lite i affärer och gick tillsist och satte oss vid Fyrisån.

Imorgon börjar början mitt sista år vilket känns helt sjukt. Tiden har verkligen flugit förbi. Dessutom börjar även en massa nya elever ”småttingar” på skolan, och då välkomnas de med två välkomstveckor vilket ska bli kul! Vår första kurs, Djurmiljö, startar även imorgon. I den kursen ska vi bland annat läsa om slakt, internationell djurhållning och om stallklimat. Vi ska även åka en vecka till Skara för att gå på olika studiebesök. Imorgon får vi mer information om vad som kommer hända i kursen, så det kommer möjligtvis upp ett mer detaljerat inlägg om den då. Hade även tänkt att berätta mer om de kurser vi har läst i ettan och tvåan i ett annat inlägg så ni får lite bättre översikt över programmet!

Här är en suddig bild på när jag sitter med en del packning (och en godispåse) i baksätet på bilen. Jag är alltid orolig över att jag ska sakna något när jag åker ner till Skåne över sommaren så för säkerhetens skull tar jag med allt…

Det är väldigt fint att promenera, fika eller bara sitta vid Fyrisån i Uppsala, ett hett tips!

Återförenade igen!