En spontanresa söderut

För snart en vecka sedan bestämde jag mig väldigt spontant för att åka till Skåne. Det var inte så längesedan som jag var nere, men vi hade en del schemafria dagar, jag hade inte jättemycket skolarbete att göra och jag kände att jag behövde träffa min släkt igen. Så jag åkte ner i onsdags och kom tillbaka till Uppsala igen i söndags. När jag var nere hann jag äta lunch med mamma, fika med mormor och morfar, fira min morbrors sambos barn, äta middag hos pappa och fira Mårten gås med farmor och farfar. Mårten gås är en skånsk tradition och SLU har varannat år en sittning som heter gåsen som jag antar utgår från den. Vi testade även på VR hos min morbror, vilket bjöd på många skratt.

Igår var det obligatoriskt i skolan igen då vi skulle handleda åk 1 i deras projektarbete där de ska göra en studie i etologi. Vi svarade på några frågor och gav råd kring studiens upplägg. På em satt jag med vårt arbete i beteendeekologi och på kvällen kom min vän Jocke hit och så kollade vi på när Sverige mötte Italien i VM:kvalet. Helt sjukt att Sverige faktiskt gick vidare, så roligt att kunna följa de i VM nästa år! Idag hade vi en repetition i statistik på och efter den satt jag och Isabelle tillsammans och började med vårt projektarbete.

Min pappa och hans sambo har skaffat kattungar, så himla söta!

Så god middag hos farmor och farfar, dock fuskade vi och ersatte gås med kyckling

Har börjat bli kyligt i Uppsala nu, och idag kom den första snön för i vinter