Fridays for future

Hej alla!
En härlig fredag som denna tänkte jag slänga in en liten throw back till en fredag i höstas i Christchurch, NZ. För vad kan vara ett bättre första blogginlägg på det nya året än en påminnelse om hur viktigt det är att vi alla går ihop och hjälps åt att rädda vår planet?! Med skogsbränder utöver det vanliga på alla håll i världen, evakueringar, fler och fler arter påväg att dö ut, temperaturer som tycks stiga mer och mer för varje dag så är det viktigt att vi alla gör vad vi kan.
Det kan kanske kännas överväldigande och hur man än gör så tycks man göra något fel, men ingen är perfekt och det viktiga är att alla gör så gott de kan. Individually we are one drop, but together we are an ocean.

Tidigt en fredag morgon i september samlades vi, en grupp av studenter och professorer från Lincoln University, för att följa i Greta Thunbergs fotspår. Vi traskade de dryga 2 milen från universitet in till Christchurch där vi möttes av andra studenter från både universitet och grundskolor. Mitt första skolstrejk för klimatet!