Studentboende

Mitt studentboende där jag bodde under tiden då jag pluggade min utbytestermin på Lincoln University hette Farmroad. Området bestod utav cirka 20 små enplansvillor som låg på campus och i varje hus bodde fyra studenter. Man hade ett eget rum med säng, skrivbord och garderob, övriga utrymmen så som kök, badrum, vardagsrum osv delade man med de andra tre som man bodde med. Det var ganska många utbytesstudenter som bodde på Farmroad, både de som gjorde en utbytestermin som jag och de som läste hela sin utbildning som internationell student vid Lincoln. Jag bodde tillsammans med tre utbytesstudenter som alla gjorde en termin som jag, två var från samma universitet i Colorado, USA och en var från Wien i Österrike. Vi hade en väldigt bra stämning i vårt hus under hela terminen och vi alla trivdes bra i varandras sällskap vilket var väldigt kul!

Ett något oisolerat och kallt hus (i alla fall under vinterterminen när jag var där) men utöver det så var det ett härligt ställe att bo på under en termin!

Här nedan kommer några bilder från Farmroad