Min vecka i Skåne

Nu är jag tillbaka i Uppsala igen efter mitt besök i Skåne. Jag hade alla dagar fullbokade när jag var hemma för att jag skulle hinna träffa all släkt och alla vänner. En dag var jag i Malmö för att träffa min kusin Lina, där tog vi en promenad, shoppade (hittade ett par solglasögon och en sjal inför Kenya) och sen åt vi falafel på kvällen. Dagen innan jag åkte hem åkte jag till Lund för att träffa Tilda som är min barndomskompis. Vi åt brunch i hennes korridor, och sen tog vi en promenad förbi universitetsområdet. Jag älskar Uppsala, men jag måste ändå säga att Lund är rätt mysigt det med. I torsdags åkte jag upp igen efter jag hade sagt hejdå till familjen där hemma och hämtat alla saker som jag ska ha med på resan.

Här uppe har jag hunnit söka visum, läst det sista kapitlet i kursboken, kollat på OS-invigningen samt Kallas lopp där hon tog guld, så himla bra start på OS! Nu ska jag åka in till stan och köpa ett minneskort till kameran, och sedan måste jag ta mig till skolan för att börja på hemtentan vi har i den här kursen.

Mycket bilder på Scat och Whiskey nu, men de är så fotogeniska.

Solen kom fram när Lina och jag promenerade i pilgrimsparken.

Tilda framför Lunds universitetshus.

Och en sämre bild på Lunds domkyrka.