Hemtenta & besök i Skåne

Förr förra veckan fokuserade jag på att skriva hemtentan i Djurmiljö kursen. Vi hade drygt två veckor på oss att få den färdig, men eftersom jag hade bokat en resa till Skåne ville jag bli klar med den på en vecka. Därför satt jag relativt konstant med den i en vecka, det enda vi hade i skolan då var två olika etikpass.

För en vecka sedan begav jag mig alltså hem till Skåne. Jag var där till i söndags, och under den tiden hann jag träffa min familj och släkt samt äta en massa mat. En av de bästa sakerna jag vet är när jag kommer hem är att få äta hemlagad mat från farmor och mormor. När jag åkte upp till Uppsala igen följde min äldsta lillebror med eftersom vi skulle kolla på när Sirius spelade fotboll mot Malmö ff. Trots att det var väldigt kallt och MFF redan har vunnit guld så var det en väldigt bra stämning på läktaren och det var roligt att få se de vinna en match till. Igår åkte vi till Mall of scandinavia och jag lämnade in min hemtenta, känslan när man har lämnat in en uppgift är alltid lika härlig.

Idag började vi en ny kurs i skolan: etologi 2. Jag har höga förväntningar på den här kursen eftersom jag tycker att läran om djurs beteende är en av de roligaste sakerna vi har läst om. Vi ska även läsa en del om kognition vilket jag också tycker är väldigt intressant. Tror det är en bra fördel att jag tycker ämnet är intressant eftersom det blir många arbeten i kursen och vi kommer dessutom arbeta med mycket på engelska.

På tåget till Skåne passade jag på att renskriva hemtentan. Ett resturangbesök när pappa bjöd mig och mina bröder på mat.

Omöjligt att ta en normal bild med min yngsta lillebror, men go är han!

Idag visade jag runt Oscar i Uppsala, och så en bild från studenternas.