Slutet på välkomstveckorna

Efter två veckor var välkomstveckorna för de nya eleverna slut, och det hela avslutades med småttingmiddagen. Liksom de flesta sittningar var även denna rolig. Jag fick prata med fler nya elever vid middagen och på det efterföljande släppet på kåren blev det mycket dans vilket jag tycker är väldigt kul!

Vi har såklart haft en del föreläsningar också. Två handlade om internationell djurhållning och hur lagarna ser ut i olika länder. Det jag tyckte var mest intressant i de här föreläsningarna var hur stora skillnader det var mellan främst Europa och resten av världen. Vi hade även en föreläsning som handlade om stress och djurhållning. I den togs det bland annat upp hur stress i ung ålder påverkar djuret senare i livet. Tillexempel kunde lite stress tidigt i livet göra att djuret senare kunde hantera sin miljö bättre och därmed bli mindre stressade.

Jag är lite virrig, så jag kom 1 timme för tidigt till stationen när jag skulle ta bussen till skolan för sittningen. Eftersom jag inte orkade åka hem igen gick jag runt på stan den timmen, och köpte mig en munk. Det brukar vara något som kallas kulturnatten samma kväll som småttingmiddagen så det var väldigt mycket folk och aktiviteter på stan, så det var ändå okej att jag var tidigt!