DECEMBER

Så var det ännu en gång första advent, december, sista månaden på året. 2019 närmar sig med massor av spännande saker att se fram emot! Mer om detta kommer lite senare.

En hel del har väl hänt sen senast antar jag, men det enda skolrelaterade jag har fått gjort är plugg, plugg och ännu mera plugg inför tentan. Plugg på fik, plugg i skolan, plugg hemma, plugg på tåget. Överallt. Plugg. Tentan är på onsdag och förhoppningsvis har allt slit räckt till för att få godkänt!

Tågplugg på väg till Göteborg där jag hängde med familjen och släktingar förra helgen!

Vi hade ett trevligt seminarium om omvårdnad i tisdags och torsdags, där vi fick läsa igenom lite olika fall som kommit in till ”vår” akutmottagning och utifrån informationen avgöra i vilken ordning vi skulle prioritera dem. En kolikhäst framför en häst med fång till exempel. En mycket bra uppgift enligt mig, jag lär mig så mycket av att få tänka mig att det är ”på riktigt” och sätta mig in i olika patienter och hur jag skulle ha hanterat det. Det känns som att vi verkligen kommer ha nytta av detta i framtiden liksom!