Grupprum 9

Idag hade vi vår andra odontologi-dag, alltså föreläsningar om tänder. Vi har gått igenom allt från hur många molarer en kanin har till vilka bettfel som finns hos häst och hur man förebygger paradontit hos hund – ganska blandat, helt enkelt. Det är intressant att få höra hur många djur som kommer in för andra problem eller bara vanliga rutinundersökningar som visar sig ha grova tandproblem. Förhoppningsvis något som kommer att minska i framtiden!

Dagens föreläsning höll på till 12, så efter det bokade jag ett grupprum där jag nu sitter och tar igen det jag missade i helgen. Det bästa med grupprummen i huset VHC är att man har utsikt över universitetsdjursjukhusets rastgård = man får se hundar med jämna mellanrum. Ett ganska trevligt avbrott i plugget liksom. I skrivande stund kom det precis ut en liten svart fyrbenting med bandage på tassen <3

Snart ska jag ge mig ut i höstrusket och cykla mina 6,2 kilometer hem, kanske (förmodligen inte) gå igenom lite mer skolarbete, och sen är det dags för veckans volleybollträning!