Hejdå

Nu har det gått två dagar sedan jag tog examen. Många i min klass har redan flyttat hem eller till sina nya hemstäder. Jag som är kvar här i Uppsala och ska pendla till Stockholm, ja jag är kvar helt enkelt. Idag ska jag flyga till Skottland med min bästa vän för två veckors äventyr. Efter det börjar det riktiga livet. Därför kommer det här vara mitt sista inlägg som bloggare för djursjukskötarprogrammet. Nu kommer det bli sommaruppehåll och till hösten hoppas jag att en ny dss student vill skriva om sin studietid på programmet. Ni kan fortfarande gå tillbaka och läsa mina gamla inlägg och alla kommentarer (har svarat mycket på frågor i kommentarsfältet så läs dom om ni undrar över nått) under sommaren eller tills den nya bloggen är uppe.

Ha det bra och så ses vi kanske på en gemensam arbetsplats i framtiden!

4 kommentarer

1. Var det roligt stt pkugga där? Svårt? Och vad ungefär får man göra på en vanlig dag lite kort sagt, försökt leta men hitta inte Jag bor i Uddevalla och ska läsa in ämnen för att bli djurvårdare. Tyvärr finns inget här.. Så blir nog Uppsala. Men jag vågar lixom inte ta steget

1. Hej Bella!
      Jag tycker att det är en toppenutbildning, men ska inte sitta och säga att det är lätt och att man glider igenom sina tre år. Vissa perioder är det jäättemycket att göra, andra är jag i skolan två dagar i veckan och har massa ledig tid. Det varierar helt enkelt.
      En vanlig dag kan vara allt från att sitta på föreläsning från 8-16 eller vara i övningssalarna och träna på att lägga hästbandage. Variationen är nog det jag gillar mest, för när man har hållit på med praktiska övningar i någon vecka är det ganska skönt att sätta sig och lyssna på en föreläsare.
      Prova att söka om du inte redan har gjort det! Det är inte hela världen om du ångrar dig, men det är jättesvårt att veta om du kommer trivas eller inte förrän du har försökt. Jag sökte in ganska spontant och har bara blivit positivt överraskad!

2. Hej!!

Jag är jätte nyfiken på den här utbildningen inför nästa höst! Hur tyckte du den var?
    Är den något du skulle rekommendera?

Tack för svar!!

1. Hej!
      Kul att du funderar på att söka hit! Jag som har tagit över bloggen går mitt andra år nu, och 99% av tiden stortrivs jag. Det är jättesvårt att veta om det kommer passa dig eller inte, så det bästa du kan göra är att söka och prova. Om du är intresserad går det att komma till SLU på besök och följa med en student, så får du en liten inblick i hur det kan vara.
      Vissa perioder är det jättetufft med mycket plugg, andra är det superlugnt och enbart roligt. Vill du få en utbildning som efter examen ger dig garanterat jobb, där du varje dag får träffa djur och djurägare, så sök hit!