Gästföreläsare från Norge

Det här med att folk förstår norska bara sådär, hur lätt som helst. Som att lyssna på en person som pratar svenska. Ha! Så lätt tycker nog inte jag att det är. Vi har en gästföreläsare nu i några dagar från Norge som gästföreläser i Rehab kursen vi läser just nu. Visst förstår jag men det är inte alltid helt glasklart. Men så kul att få höra om hur det är i utbildningarna och på sjukhusen och klinikerna i våra grannländer. Otroligt intressant. Hon ska även ha praktiska övningar med oss kommande dagarna vilket alltid är roligt!

On a nother note så är det sjukt mycket snö här i Uppsala just nu. Har snöat som galet! Seriekrock på E4an utanför stan och antispinnen går igång varje gång man bromsar med bilen känns det som. Så det är väldigt segt i trafiken till och från skolan för att alla kör så långsamt pga halkan, vilket är bra såklart men vilket också gör att det är lite större risk att bli sen. En risk som inte beror på att det är så jobbigt att ta sig upp ur sängen hehe. Men så härligt att ha mycket snö och inte bara lite slask. Jag älskar vintern. Perfekt till sportlovet (för alla dom som har sportlov såklart vilket inte jag har). Hoppas snön ligger kvar ett tag också och inte töar bort innan helgen så jag hinner njuta av den då. Tolka efter en kompis häst är nämligen inplanerat då, vilket är så sjuuukt roligt!