Tentan avklarad!

Äntligen är fysiologi-tentan avklarad och kursen Djurens anatomi och fysiologi är över, åtminstone fram tills vi får veta om vi klarade denna spärrtentan eller inte. Håll tummarna!
Nu har nästa kurs börjat, Näringsfysiologi och fodervetenskap. Det är en kort kurs som bara sträcker sig till den 16/1 så jag hoppas väl på ett lite lugnare tempo jämfört med förra kursen. Jag tror det kommer bli en intressant kurs i alla fall, med bland annat foderstatsberäkningar och hullbedömning av SLU:s hästar!

Snart jullov också om bara två veckor. 17 dagars ledighet! Vi har en inlämning som ska in precis när jullovet är slut så jag tänkte försöka se till att göra klart den så fort som möjligt så att jag kan vara helt ledig resten av lovet och slippa tänka på studierna en stund. 🤓
Det är också dags att börja planera var man ska jobba i sommar även fast sommaren känns långt borta nu (fast ändå inte med 6+ och ingen snö..). Jag har sökt två sommarjobb här i Uppsala hittills men ska sitta ner någon dag och söka fler så att det inte helt plötsligt är sommar och jag står där utan sommarjobb 😅 Jag har jobbat på samma ställe de senaste 4 somrarna så jag ser fram emot att förhoppningsvis testa på något nytt!

1. Hej!
    Såg att du söker sommarjobb!
    Vi tar gärna dss studenter som sommarjobbare hos oss i sommar.
    Du och dina kursare är välkomna att skicka in ansökan till oss!
    Vi är en mellanstor smådjursklinik öppen endast vardagar 7.30-17. I maj 2019 bytte vi lokal så allt är nytt och fräscht!
    Evidensia Djurkliniken Analysen Örebro