HALLOUMI

Då var det alltså dags. Imorgon börjar praktiken. För några dagar sedan sade jag hejdå till mina närmsta vänner från klassen som nu är utspridda i vårt avlånga land, allt från Hälsingland till Skåne. Jag känner väl någon sorts skräckblandad förtjusning såhär kvällen innan, har extremt lite koll på vad som faktiskt kommer att hända imorgon. Det blir verkligen ett äventyr.

Från att de praktiska proven gjordes fram tills ikväll har jag varit otroligt ledig och bara glidit runt och gjort ingenting. Har man tur och inte behöver göra omprov (vilket jag hade) så innebär alltid slutet på kursen några lediga dagar. Skööööönt, särskilt när man behöver ladda inför praktik.

Och för att avsluta på ett helt annat tema – halloumi är riktigt fantastiskt alltså. Nystekt, knaprig och gyllenbrun och helt mosig inuti. Stekte ett paket för att ha i veckans matlåda och åt nästan upp allt på en gång.

MUMS