BAL PÅ SLOTTET

Wow säger jag bara. Det är inte varje dag man kan skriva en sådan rubrik. BAL PÅ SLOTTET. Hur coolt? VMF, veterinärernas (och numera även djursjukskötarnas!) studentkår, fyller i år 150(!) år, vilket bara i sig är helt otroligt. Detta firades såklart med en magnifik bal på Uppsalas slott, och det blev en riktigt lyckad kväll. På SLU ser man oftast studenter gå runt i allt från jeans, klänning och t-shirts till mjukisbyxor, så det var lite extra härligt att se alla så superuppklädda. Wow.

Joanna, Linnéa och jag!

I söndags fick jag inte mycket gjort, låg mest i sängen hela dagen faktiskt och kollade på film. Idag har jag däremot varit riktigt produktiv, satt i ett grupprum i skolan och tentapluggade från 8:30-15, sedan hann jag både handla (vilket var ett riktigt äventyr, letade efter jordnötssmör i en kvart tills jag hittade någon att fråga, då stod det tydligen bredvid kaffet. Helt normalt), springa en runda och laga massa matlådor.  På bilden nedan ser ni min fina lilla hylla i korridorskylskåpet där det ändå får plats förvånansvärt mycket.

Veckans matlåda är ris och kycklinggryta med jordnötssmör, vilket jag ser fram emot sååå mycket. Mums!