Högsommar?

Varje lunch hela den här veckan och hela förra veckan har det varit sjukt mycket folk ute på skolans gräsmattor, caféerna har fått fylla på glassfrysarna varje gång. Det här vädret alltså! Helt sjukt varmt. Vet inte hur det ser ut där ni är i landet fina läsare men här i Uppsala har det i princip varit högsommar. Jag har fått soleksem men också blivit lite lite brun på min nordiska hud som bara verkar gilla färgen röd i vanliga fall. Jag bara hoppas att det håller i sig till balen och examen om en och två veckor så att det inte blir regnigt och dant då… eller att regnet kommer nu så att de thinner bli fint tills dess igen.

Men just nu passar jag bara på att njuta av det otroligt fina väder vi har. Ikväll ska jag dock gömma mig i en biosalong i Mall of scandinavia och sitta i vipen och dricka vin och se på senaste avengers filmen som jag inte fått chansen att se än. Ska bli superkul, har taggat järnet på den här filmen och äntligen ska jag se den.

Men sen måste jag sätta igång och plugga inför tentan den här veckan. Tentan är två dagar innan examen så det är bara två veckor dit! Inte en tenta man vill faila och behöva göra om i typ mitten av juni eller ännu värre i höst! Jag vill ha allt klart så jag kan släppa skoltänket och hoppa in i jobbtänket i sommar.

Nu ska jag fokusera på föreläsningen vi har just nu 😉