Äntligen har vi lämnat in ex-jobbet!!

Nu är det inskickat! Äntligen! Nu ska det bara bli godkänt också *håller tummarna*

Under tiden så fortsätter den andra kursen vi läser och nu på onsdag ska vi ha en temadag med årskurs tre på veterinärprogrammet. Vad det innebär än vet jag inte riktigt än, vi ska förbereda oss med att läsa några artiklar och sen får vi se på onsdag. Jag tror att det kommer vara lite rollspel så man får öva lite kommunikation. Det är lite surt egentligen för vår klass har gjort det här såååå många gånger under utbildningen medan det kommer vara veterinärstudenternas första gång så det kommer säkert ge dom jättemycket och bli superkul men för oss som gjort det massor av gånger kommer det kanske bli lite mer upprepningar. Men det är alltid kul att hänga med andra klasser och årskurser, det här är ju våra framtida kollegor när dom går ut om två och ett halvt år så man kanske kommer jobba med någon i framtiden.

1. Hej!

Hur mycket får man ca som nyutbildad djursjukskötare?
    Jag antar att alla har fått jobb redan, skiljer sig lönerna stort från vart i landet man bor?
    Om man får vara nyfiken…

1. Det varierar väldigt mycket. Beroende på om man är på ett stort djursjukhus eller en liten klinik. Sen beror de på vilken erfarenhet man har sen tidigare och som man skaffat sig under utbildningen. Men mellan 24000 -27000 ungefär