Sista veckan!

Jag har nu en vecka kvar på praktiken! En sista vecka. Jag har varit på operation idag, väldigt spännande som vanligt, en halsoperation och en artroskopi. Sen nästa vecka är sista veckan på kursen vilket innebär att det är dagar som ska läggas på att skriva de uppgifter vi har kopplade till praktiken. Men när jag är som jag är så ville jag utnyttja dessa dagar till nått annat så jag ska ju resa några dagar till Köpenhamn! Vilket i sin tur innebär att jag redan har skrivit klart alla arbeten under de senaste veckorna. Skönt! Fått det överstökat och kan njuta av några lediga dagar innan nästa kurs börjar. Det är faktiskt väldigt ofta som man kan göra så som student har jag märkt. Det är oftast generöst med inläsningsdagar/ skrivdagar så tar man bara tag i plugget tidigt och sätter sig och skriver och läser så kan man ofta fixa några dagar ledigt i slutet av varje kurs. Det är då man får passa på! Spara lite extra cash och åka iväg nånstans! Såklart är det ju inte så smart när man har feta mastodont tentan men ibland så kan man unna sig! Så jag längtar som satan till våra fyra dagar i Copenhagen!

Pöss!

1. Hej
      Det beror på vilken klinik/sjukhus man är på. Man har ett krav på antal timmar från skolan men ibland så går det inte riktigt att uppfylla. Om det är lågt patientantal till exempel. Är det inga patienter på en eftermiddag på kliniken jag är på så får vi åka hem. Det är tid som jag utnyttjat till att skriva och plugga istället. Men generellt sätt så är det som en normal arbetsdag