Morgonen efter släpp

Nu mår man som man förtjänar. Insparksveckan har haft sin avslutning med släpp till 04 på kåren. Jag kom hem från semestern tidigare i veckan och kastades in i vardagen igen med de första dagarna på hästpraktiken och extra pass på universitetssjukhusets  smådjursklinik. De stora djuren har jag snart vant mig vid och de resterande veckorna kommer flyga förbi. Åter till insparksveckan och släppet! Är så ledsen att jag inte har min praktik i Uppsala just nu för jag missar ju nästan allt med insparken. Det är så roligt att se alla nya studenter och vmf (veterinärmedicinska föreningen) gör ett sånt sjukt bra jobb hela veckan! Jag var själv med att arrangerade det förra året och det är så förbannat roligt! Kommer alltid minnas hur kul jag hade och hur otroligt trött jag var! Gårdagens släpp (fest) var avslutningen på veckan och de nya nollorna välkomnades in i kåren. Dans in på småtimmarna och kladdkaka mitt i natten. Hur härligt låter inte det liksom? Nu ska jag vila och samla ny energi för den kommande veckan på praktiken.

2 kommentarer

1. Hej Angelica! Min dröm är att börja studera djurskötare som du och jag undrar bara om det är svårt att komma in? Samt vet du om man kan jobba utomlands med utbildningen?

MVH Marie

1. Hej Marie. Dessvärre så är det begränsat med platser på det här programmet och det är väldigt eftertraktat så det är ganska svårt att komma in. Nu till hösten tar dom in fler så det kommer förhoppningsvis bli lättare att komma in. Man kan kolla intagningsstatistik på uhr:s hemsida. Och arbetsmöjligheter utomlands ser väldigt olika ut beroende på vart du vill jobba. Djursjukvården ser väldigt annorlunda ut i olika länder. Man kan säkert kolla upp det med Jordbruksverket eller kolla in vad som gäller för de länder man vill jobba i. Ha det gott!