Inget kvar?!

Hej allihopa!

Igår hände något fantastiskt. Jag blev klar med alla mina uppgifter i skolan! Eller, det var då jag fick klartecken om att jag hade klarat mitt sista prov i kemi. Vilket betyder att jag är färdig med allt skolarbete för denna termin! Det känns hur bra som helst! Tänk att ett halvår kan gå så fort…

Igår eftermiddag hade vi biologi och då diskuterade vi några vetenskapliga artiklar som vi hade läst i olika grupper. Vi fick berätta om vår upplevelse av artikeln och vad den handlade om. Alla hade intressanta ämnen. En del var svåra att läsa och andra kunde ifrågasättas. Min grupp hade läst om en artikel vars pressrelease finns här. Intressant ämne och den satte igång en del filosofiska samtal i vår grupp, haha!

Snart ska jag se till att skriva ett inlägg om vårt studiebesök/exkursion i urskogen Fiby.

Hoppas ni mår bra!

En skymt av den ”äng” som har planterats i mitten av campus Ultuna. Intressant och kul idé!