Nationsliv

Hej allihopa!

Jag skulle vilja tipsa om något som är speciellt med Uppsala och som är väldigt bra för studenter, nämligen nationer! Jag måste dock erkänna att jag hittills bara har besökt två nationer. Dessutom har jag inte fixat något nationskort heller, men det har inte varit någon prioritet. Jag har hört att det också är lite klurigare för oss som pluggar bastermin att skaffa ett medlemskap, då vår utbildning räknas som gymnasial.

Det finns en massa roliga grejer att hitta på. Och alla studenter på SLU får ta del av dem också! Först var jag rädd att det bara gällde folk vid Uppsala universitet. Men så är det icke! Själv har jag testat på att måla vid Kalmar nation och äta najs söndagsbrunch hos Västgöta nation. En del grejer är gratis med medlemskap och annat är väldigt billigt! Till exempel kan du få rejält med mat för något du skulle ha betalat minst dubbla priset för ”ute på stan”. Självklart finns det en massa olika sittningar vid de olika nationerna. Jag tror att ett medlemskap hos någon nation kan ge en många nya vänner, upplevelser och helt enkelt en bättre studietid!

Alla nationer ligger centralt i Uppsala. Här är en najs länk som visar alla events hos respektive nation.

Söndagsbrunch på Västgöta nation!