Framtiden!

Hej!

Det var ett tag sedan. Jag har haft en del plugg och annat trevligt som har tagit mycket tid. Jag har tänkt att skriva på flera inlägg som jag har haft i åtanke, men de har inte kommit till skott. Förhoppningsvis så har jag möjlighet att skriva dem den närmaste tiden.

Idag är ingen vilken dag som helst, utan det råkar nämligen vara den 16/4! Det betyder att idag är sista dagen att skicka in sin ansökan för att kunna studera på universitet och högskola i höst! Ett väldigt viktigt och nervöst datum för många. I alla fall för mig, som är en mästare på att skjuta upp saker tills att det är mer än högaktuellt att ta ett beslut.

Jag har nu bestämt mig (så gott jag kan)! Så här ser min lista ut på antagning.se:

1. Landskapsarkitekt, Alnarp
  2. Landskapsarkitekt, Uppsala
  3. Agronom mark-växt, Uppsala
  4. Trädgårdsingenjör – odling, Alnarp
  5. Agronom landsbygdsutveckling, Uppsala

Som jag tidigare sagt är det ganska kul att mina första alternativ inte kräver basterminen, men that’s life! Jag ska se till att skriva ännu mer om mina upplevelser här i Uppsala i senare inlägg. Jag ångrar verkligen inte att jag har pluggat på Ultuna detta halvår!

Mina val känns bra, men är fortfarande nervös och lite osäker! Samtidigt känner jag att jag nog inte kan bli mer säker än såhär. Jag måste bara få prova nu, helt enkelt. Det värsta som kan hända är att jag får byta till nästa höst, vilket jag säkert överlever.

Nu är jag taggad på livet och framtiden! Jag ser fram emot hösten, men ska också passa på att ha en så bra tid som möjligt fram till sommaren (då jag också ska se till att ha det bra, haha!).

Kram!