Kvällsaktivitet med stadens utmaningar

Idag bjöd lärarna på kursen ”Stadens utmaningar” in oss studenter till kvällsaktivitet på Alnarp! Lärarna hade fixat middag och dessutom fick vi en rundvandring i Alnarpsparkens mysterier. Himla trevligt initiativ även om uppslutningen kanske inte var den största (vi var fem tappra studenter som kom)- de flesta satt nog hemma och skrev på sina papers eftersom vi har en deadline nu på fredag samt en på måndag nästa vecka. Så det är en intensiv vecka vi har framför oss. Dags att dyka ner i böckerna och skrivandet igen!

P.s. Fick förresten tipset av en av lärarna om Föreningen för Samhällsplanering som jag måste passa på att länka till. De ordnar bland annat med intressanta studiebesök här och var i Sverige (och utomlands). Närmast blir det en exkursion den 27 sept till Köpenhamn med fokus på cykelplanering. Verkar riktigt spännande (undrar om det går att klämma in i ett redan tajt schema? :)) D.s.