Tips på nätverk!

Ett perfekt sätt att träffa andra med samma intressen och knyta kontakter i arbetslivet är att ge sig ut på externa föreläsningar och nätverksträffar. Här kommer några tips på organisationer som anordnar event i Skåneregionen. Kommer säkert fyllas på med fler tips framöver!

STORM är Malmö högskolas nya innovationsarena från och med våren 2017! Tanken med Storm är att det ska bli en en kreativ och inkluderande mötesplats. Storm inspirerar, tar initiativ och skapar möjligheter för att studenter och medarbetare från hela Malmö högskola ska kunna utveckla idéer och lösningar som tar sig an dagens och framtidens utmaningar. Gärna flervetenskapligt och i samspel med omvärlden.

Miljöbron Skåne är en ideell förening som arbetar för att studenter och företag ska få chans att mötas och få utbyte av varandras kunskap och erfarenheter. Förmedlar bl.a. tips på exjobb. Miljöbron har även en lokal förening i Göteborg.

ISU – Institutet för hållbar stadsutveckling är en samverkansplattform mellan Malmö stad och Malmö högskola som arbetar för att utveckla Malmö till en ledande kunskapsstad inom hållbar stadsutveckling. Anordnar bland annat frukostseminarier och afterwork kvällarna ”Urban drinks”.

HUTSkåne – Hållbar utveckling Skåne är en ideell förening som vill främja dialogen mellan olika aktörer i regionen, både vad gäller hållbar utveckling för vår gemensamma miljö och den hållbara sociala utvecklingen i samhället i Skåne. De verkar för att utöka kontaktytorna och skapa nya mötesplatser för våra medlemmar och andra intresserade. De anordnar sådant som seminarier, studiebesök, utbildningar m.m.

SLUKarriär – tips på jobb, praktikplatser, examensarbeten och volontärplatser som du som student på SLU kan söka.

Sustainergies är en plattform för näringsliv, organisationer, akademi och studenter som vill samarbeta kring hållbarhet. Anordnar sådant som casetävlingar, mentorsprogram, förmedlar praktikplatser, jobb m.m.

Sustainable Business Hub är ett nätverk som hjälper företag med verksamhet inom energi- och miljöteknikområdet. Anordnar gratis föreläsningar inom olika teman.