Tillbaka på Alnarp

Hej och välkommen tillbaka till bloggen, och välkommen till dig som heller inte varit här innan!

En lång skön sommar har börjat lida mot sitt slut, och en ny termin har precis börjat. Har alltid haft den där känslan att det nya året snarare börjar på hösten än vid nyår, jag tycker det känns som en nystart varje gång man kommer tillbaka efter ett sommarlov eller semester på något sätt! Antar att alla år jag gått i skolan har satt sin prägel.

Den här terminen läser vi de sista kurserna innan det är dags att skriva mastersarbete och vi är äntligen tillbaka på SLU i Alnarp igen. Åh så underbart att ha lite mer grönska runtomkring sig, Alnarp är verkligen en härlig plats att plugga på! Kursen vi idag har börjat läsa heter Planering och förvaltning för hållbar utveckling av stadslandskapet och även om den är en teorikurs verkar den vara väldigt praktiskt tillämpad och det känns som att kursledningen verkligen vill förbereda oss för arbetslivet. Varje vecka jobbar vi utifrån olika praktiskt tillämpade teman och varje vecka innebär bl.a. ett studiebesök till den plats vi studerar. Vi kommer även vara med på ett par konferenser som är relevanta för kursen. Redan imorrn börjar vi med ett studiebesök till den nya stadsdelen Brunnshög som ska byggas i Lund, sen blir det även utflykter till Ronneby, Landskrona, Malmö och inte minst Köpenhamn under hösten. Känns lovande!

Så välkomna att hänga med ett litet tag till innan nästa student tar över pennan och bloggen!