Exjobbstart och tack för den här tiden!

Idag är det riktiga startskottet för exjobbet, och för tillfället sitter jag och plitar på en arbets- och tidsplan som jag ska bolla med min handledare imorgon. Kan verkligen tipsa er som kommer skriva exjobb nästa höst att börja leta i tid, många handledare bokas upp tidigt.

De närmaste två veckorna väntar några intressanta seminarier både i Malmö och Göteborg. I Göteborg anordnar Mistra Urban Futures ett intressant lunchseminarium om  medskapande (eller co-creation) och i Malmö anordnar Malmö innovationsarena tillsammans med RISE Stadsutveckling ett halvdagsseminarium kring metoder kring dialog och ömsesidigt lärande i offentlig verksamhet. Hoppas på att få lite inspiration och kontakter till exjobbet som kommer att ha fokus på medborgardialog och grönstrukturplanering.

Under våren väntar sen en hel del research, uppsatsskrivande, två stora musikalkonserter med min gospelkör, orientering och mycket mer. När exjobbet är färdigt väntar troligen en flytt till Göteborg, vad som händer sen återstår att se.

Med det så kommer jag nu faktiskt lämna över mitt bloggande till en ny student på programmet. Det har varit otroligt roligt att under drygt ett års tid få blogga om utbildningen och olika perspektiv på hållbarhet. Jag hoppas att jag kunnat bidra med lite intressant läsning!

Tack för att ni följt bloggen och tveka inte att höra av er till mig om ni har några frågor om hållbarhet eller utbildningen!

Allt gott,
Anna