Landskrona näst bäst på ungdomsaktiviteter!

Måste passa på att dela med mig av en rolig nyhet. Häromdagen blev Landskrona kommun (tack vare Cityidrott) utsedda till näst bäst i landet vad gäller på tillgång till en bra fritid för ungdomar!

Cityidrott i Landskrona har varit en av de aktörer vi intervjuat under vårt projekt, en organisation som jobbar med fritidsaktiviteter för barn mellan 6-12 år. Bland annat arrangerar de dagliga aktiviteter under hela sommarlovet vid Halvmånen, en plats centralt i staden och vid havet i Landskrona. De har också dagliga fritidsaktiviteter under resten av året vid flera av Landskronas olika skolor.

Det var så inspirerande att träffa några av verksamhetsledarna vid Cityidrott och vi kände vid intervjun att den här organisationen lyckas fånga upp så många aspekter av social hållbarhet i sitt arbete, riktigt imponerande!

Grattis Cityidrott, så roligt att ni uppmärksammas även nationellt!