Välkommen till bloggen!

Roligt att du har hittat hit till min blogg! Anna heter jag och kommer under året blogga om masterutbildningen ”Hållbar stadsutveckling” som ges av SLU i Alnarp i samarbete med Malmö högskola.

Jag läser första året på mastern och hoppas på att kunna ge dig och andra nyfikna ett studentperspektiv på utbildningen, om livet som masterstudent på Alnarp och i Malmö och mycket mer därtill. Förhoppningsvis kan bloggen inspirera fler av er som är nyfikna på att läsa vidare, oavsett om du kommer direkt från kandidatstudierna eller har jobbat några år emellan (som jag gjort).

Vill du veta mer om vem jag är och varför jag valt att läsa den här utbildningen kan du läsa mer under fliken ”Om mig”.

Det är varmt välkommet med frågor, stort som smått om utbildningen, livet som student eller om du har något annat på hjärtat som du vill dela med dig av. Jag försöker svara så fort jag kan!

Välkomna med på den här resan!