Statistiklabb

Nu har terminen satt igång, nytt schema och nya aktiviteter och skrivits ned i kalendern, det är mycket som händer i veckan, jag är taggad på en ny termin helt enkelt!

Idag hade vi en lång dag i skolan kändes det som även fast den varade från 9-15, vi hade nämligen vår första datorlabb i statistik. Vi skulle tolka olika statistik-uppgifter och sedan lägga in koder i ett dataprogram som heter ”R”. Väldigt annorlunda och klurigt då jag aldrig förut kodat, men efter ett tag släppte det. Anledningen varför vi ska göra en datorlabb är för att vi ska skriva ihop en inlämningsuppgift i statistik som kan ge bonuspoäng till tentan, viktigt viktigt!

Efter att suttit vid datorn hela dagen behövde jag träna på Friskis och Svettis en timma, så lyxigt att det finns en träningsanläggning på campus!

När jag kom hem satt jag en stund och räknade några mattetal och kollade igenom anteckningar från igår sedan lagade jag och en kompis i korridoren mat tillsammans och spelade ett spel som jag fått i julklapp som heter ”Skogen”. Supermysig kväll!

av enal0002

Jag heter Elin Almén och går 2:a året på agronomprogrammet - mark/växt. Du kommer få följa min vardag i skolan, på kåren och med mina underbara vänner. Välkommen hit!