Julkalendermorgon

Nu startas varje morgon med julkalendern tillsammans med frukost, mysfaktorn är hög!

Den här veckan blir det korta dagar i skolan, som jag tidigare skrev så var det inga föreläsningar i måndags då det var tid för odlingsförsöket i växthuset. På förmiddagen jobbade jag och Clara med våra plantor och på eftermiddagen blev det en skön promenad i vintersolen tillsammans med min korridorskompis Louise och sedan togs kursboken fram för lite läsning.

Igår hade vi en jättekort föreläsning från 10.15- 12.00. Eftermiddagen spenderades också vid skrivbordet med att gå igenom föreläsningar, repetera och läsa. Lite välförtjänt träning hann jag också med på kvällen på Friskis och Svettis som ligger på Ultuna, perfekt!

Idag blir det en föreläsning från 9.15-12.00 sedan blir det som igår, plugg och plugg.

Torsdag: Föreläsning 9.15-12.00 och efter det jobba i växthuset med odlingsförsöket. Vi ska även jobba med vår presentation. På kvällen ska jag på programsittning tillsammans med en massa härliga mark/växt:are (mark/bäst). Det är alltså bara mark/växt:are som är med och det kommer bli jättekul!

Fredag: Kort föreläsning från 10.15-12.00. På eftermiddagen åker jag hem till mina föräldrar i Småland och är där hela helgen, längtar! Ska bli så skönt att få vara lite ledig från plugget och vila upp sig på landet, komma ut i tysta skogen och vara med familjen.

Just nu har jag precis lagt upp plugget för en kemiomtenta som ska skrivas efter nyår, den här gången ska den banne mig sitta! Nu blir det fullt upp med växthusförsöket, växtbiologikursen och så lite kemi på detta, fullt upp minsann!

Publicerat den
Kategoriserat som Studier

av enal0002

Jag heter Elin Almén och går 2:a året på agronomprogrammet - mark/växt. Du kommer få följa min vardag i skolan, på kåren och med mina underbara vänner. Välkommen hit!