Ultuna Studentkår

Nu tänkte jag berätta lite om studentkåren här på Ultuna – Ultuna Studentkår som kallas ULS. ULS studiebevakar bara för alla agronomprogram, kandidatprogram och landskapsarkitektprogrammet alltså inte för veterinärprogrammet eller djurskjukskötarprogrammet, som har sin egen kår – VMF.

Kårens huvudsakliga uppgift är att studiebevaka över alla utbildningar men också vara en studiesocial miljö. På kåren kan man engagera  sig i mycket och det är ett jättebra ställe att lära känna nya vänner. Kåren håller också i insparken (småttingveckorna) varje år.

Man kan engagera sig i lite olika olika utskott, här är ett axplock:

Klubbmästeriet ordnar olika sittningar under året, t.e.x Sångboken, Älg/Gåsmiddag, Kamratmiddag, Valborgssittning mm. Dessa sittningar är jätteroliga att gå på. Efter sittningen är det släpp på kåren. KM ordnar också torsdagspubarna på kåren.
Studieråden studiebevakar över alla utbildningar. Varje program har sitt egna studieråd.
Fikautskottet (FiqU) som ordnar café på kåren varannan vecka.
Traditionsutskottet (TradU) som hjälper till vid b.l.a examen och andra högtider med marskalker, fanbärare mm.
MiljöutskottetKören ULLA/Ultuna Drängar, LikeU (likabehandlingsutskottet) och flera andra!

Som kårmedlem har man många förmåner, t.ex. måste man vara med i kåren för att söka bostad på Ultunas studentbostadsområde Gälbo/Kronåsen.

Gå med i kåren, häng på kåren och engagera dig i kåren, det gör verkligen studietiden så mycket roligare 🙂

Här kommer en länk till kårens hemsida: http://ultunastudentkar.se

Publicerat den
Kategoriserat som Kåren

av enal0002

Jag heter Elin Almén och går 2:a året på agronomprogrammet - mark/växt. Du kommer få följa min vardag i skolan, på kåren och med mina underbara vänner. Välkommen hit!