FN-dagen

Morgonen startade på kåren med att hissa flaggan då det är FN-dagen idag. Jag har precis blivit invald som vice fanbärare på kåren så Elin som är fanbärare och jag hissade flaggan i morse.

Som fanbärare har man ansvar för att flagga på flaggdagar på kåren, vara med på högtidsstudenter (t.e.x doktorspromotion, examen eller professorsinstallation) och ansvara för kårens flagga. Detta är ett sätt man kan engagera sig i kåren, vilket är lite annorlunda och glammigt!

Här är Elin, kårens fanbärare.

Här är jag efter kälkracet (småttingaktivitet under insparken) då jag bar fanan. Det är akademisk högtidsdräkt som gäller, dvs svart långklänning, vita handskar och studentmössa.

Publicerat den
Kategoriserat som Kåren

av enal0002

Jag heter Elin Almén och går 2:a året på agronomprogrammet - mark/växt. Du kommer få följa min vardag i skolan, på kåren och med mina underbara vänner. Välkommen hit!