Lite pepp såhär under statistikkursen…

Statistikkursen fortsätter och inlämningsuppgift 1 är inlämnad och vi har precis börjat på nr 2 idag. Vi kämpar på med att skriva och framförallt tolka koder i programmet R som inte är jätteenkelt när man ännu inte är varm i kläderna så att säga, men när man väl lärt sig det tror jag man kan ha stor användning av det i framtiden.

Idag har jag även hunnit med att gå på programrådsmöte för BiOM dvs. programstudierektorerna och studierektorer (osäker på om deras titlar stämmer. Dessa personerna bestämmer iallafall hur kursinnehållet ska se ut för de kurser som ingår i ramschemat) från olika institutioner som berör mark/växtagronomprogrammet och biologi- och miljövetenskapsprogrammet. Det är PR- möte några gånger per termin och där diskuteras förbättring/förändring/kursinnehåll kring programmen. Vi i studierådet representerar studenterna (kåren) och kan förmedla detta vidare till vårt råd och kåren. Det är faktiskt väldigt intressant att få vara med och faktiskt ha möjlighet att kunna påverka mitt program!

Nu är det dax att återgå till statistikplugget..

Publicerat den
Kategoriserat som Fritid, Studier

av enal0002

Jag heter Elin Almén och går 2:a året på agronomprogrammet - mark/växt. Du kommer få följa min vardag i skolan, på kåren och med mina underbara vänner. Välkommen hit!