Gott nytt år!

På universitetet brukar det ges omtentatillfällen i början av varje termin, alltså i början av januari och i slutet av augusti. Idag var det dax att skriva omtenta i kemi för min del.

Nu är jag åter tillbaka i Uppsala och det väntas ett fortsatt tentaplugga till växtbiologitentan nästa vecka. Jullovet har räknats som egen inläsningstid och det gör det även nästa vecka fram till tentan på torsdag den 11/1. På tisdag nästa vecka har vi en föreläsning – sammanfattning av kursen och efter det frågestund innan tentan. Brukar oftast vara ett bra tillfälle att knyta ihop säcken på.  Även fast man kanske inte har egna frågor så är det alltid bra att gå dit och lyssna och kanske få nåt tips eller ett ”ahhaaa-moment”.

Ikväll ska vi ”kemikrigare” som vi kallar oss som skrivit omtenta kolla på bio och laga paj och dricka vin och mysa, härlig kväll helt enkelt!

av enal0002

Jag heter Elin Almén och går 2:a året på agronomprogrammet - mark/växt. Du kommer få följa min vardag i skolan, på kåren och med mina underbara vänner. Välkommen hit!