Julbord med klassen

Igår slöt nästan hela klassen upp i finkavaj och klänning på IKEA:s restaurang här i Uppsala för att inta julbord. Förra året gjorde klassen detta till den ”grej” och eftersom vi gjorde samma grej i år är det nu en tradition hos mark/växt-16. Nästan alla hade bjudit med en vän, några ettor och treor från mark/växtprogrammet. Vi hade det jättetrevligt ihop och vi sjöng även en trudelutt för sångböckerna hade vi med oss.

Sångboken är en rolig grej, typsik studentgrej. Jag vet inte hur det är på andra universitet i andra städer men i Uppsala har varje kår eller nation en egen sångbok som används under middagarna på sittningar. Man ska gärna skicka runt sin sångbok så att bordsgrannarna ska skriva ett litet rim eller hälsning.

Längst fram på bilden har vi Signe.Hon pluggar till livsmedelsagronom och har också en studentblogg, klicka gärna in, hon skriver jättefina inlägg!

Här har vi hela goa gänget, mätta och belåtna.

Vi sitter alltså inte hela dagarna i ett labb eller med näsan i boken och läser om fotosyntes, vi hittar på en hel del knas-roliga grejer. Studentlivet är spännande! 🙂

Publicerat den
Kategoriserat som Fritid

av enal0002

Jag heter Elin Almén och går 2:a året på agronomprogrammet - mark/växt. Du kommer få följa min vardag i skolan, på kåren och med mina underbara vänner. Välkommen hit!