Torsdag!

Redan torsdag och imorgon är det fredag, ännu en vecka som flugit fram! Veckorna har flugit fram på senaste tiden och jag har haft många punkter att göra på min att-göra-lista. Nästa vecka blir lugnare och det ska bli skönt.

Den här veckan har ägnats mycket åt inläsning och besök i växthuset. Vi läser just nu om mineralnäring och vattentransport och har idag fokuserat på vattentransport på cellnivå hos växter.

Igår eftermiddag var vi i växthuset och tittade till vårt rapsförsök. Vi hade också ett möte med vår handledare Folke om några förbättringar och hur vi ska analysera rådatan.

Både i måndagskväll och ikväll har jag varit på kåren då det var ”hearing” för slutna poster så som t.e.x vice ordförande i BiOM-rådet (som jag sökt). Då ska man presentera sig själv och motivera varför man söker posten och sedan röstar alla som är där (såklart kårmedlemmar). Ikväll var det novemberkårmöte och jag blev vald, woho! Utöver votering kring många, många utskottsposter så får man lite uppdatering från kårstyrelsen vad dom jobbar med just nu samt votering av motioner och propositioner från medlemmar och styrelsen.

Till helgen ska jag gå på julmarknad på Uppsalas slott sedan ska jag försöka plugga en del. Tentan i växtbiologi är inte förens efter nyår, men det kommer vara en stor tenta så man gör bäst i att plugga kontinuerligt hela tiden. Lättare sagt än gjort haha! 😉 Men nu får jag minsann ta mig själv i kragen!

Publicerat den
Kategoriserat som Kåren, Studier

av enal0002

Jag heter Elin Almén och går 2:a året på agronomprogrammet - mark/växt. Du kommer få följa min vardag i skolan, på kåren och med mina underbara vänner. Välkommen hit!