Måndag

Veckorna bara flyger fram och idag startades måndagen hemma hos min kompis Elin med bullbak. Idag var det studiedag eller inläsningsdag, d.v.s inga föreläsningar utan eget ansvar för det.

Vad skulle vi ha bullarna till då och varför var vi uppe i ottan? Jooo, BiOM-rådet (vårt studieråd) skulle bjuda ettorna på kaffe och bulle för att ”promota” BiOM, göra lite reklam och synas för att de ska få upp ögonen för rådet och veta att vi finns. Ettorna läser just nu kursen ”grundläggande kemi” tillsammmans med de som läser kandidatprogrammet i biologi- och miljövetenskap och livsmedelsagronomerna. Detta är en väldigt tuff kurs så kaffe och bulle gick hem väldigt väl på deras rast!

Här har vi gänget!

Efter lunch var det dags för plugg. Jag har renskrivit en del anteckningar och läst i kursboken. Renskriva och repetera anteckningar tycker jag är ett väldigt bra inlärningsmoment förresten!

Denna veckan lämnar vi fotosyntesavsnittet och går mot vatten- och mineralnäringsavsnittet.

Publicerat den
Kategoriserat som Kåren, Studier

av enal0002

Jag heter Elin Almén och går 2:a året på agronomprogrammet - mark/växt. Du kommer få följa min vardag i skolan, på kåren och med mina underbara vänner. Välkommen hit!